Ready Player One: Hra začíná - recenze

31.03.2018

Dnes přinášíme čtvrtou recenzi. Tentokrát na nový super film Stevena Spielberga. Dabing vznikl pod vedením režiséra Ladislava K.J. Nováka ve studiu LS Productions. Přinášeli jsme reportáž z natáčení.

Robin Pařík jako Tye Sheridan (Parzival) je snad nejlépe obsazena postava, co jsem kdy slyšel. Už od prvních replik mi při některých větách běžel mráz po zádech. Měl jsem možnost slyšet i originál a myslím si, že Robin Pařík to zahrál mnohem lépe než originální herec. A to mě jako dabingového fanouška neuvěřitelně těší a jsem z toho nadšený! Bomba!

Robin Pařík jako Parzival při natáčení v LS Productions.

Terezie Taberyová je sázka na jistotu a dabuje to výborně, asi tak, že chemie mezi hlavními představiteli funguje i v českém dabingu. Dále bych rád zmínil Svatopluka Schullera - když jsem dostal obsazení, mrzelo mě, že herce nedělá Tomáš Juřička jako v traileru, ale teď to beru zpět, Svatopluk Schuller byl pro mě milým překvapením, nečekal jsem tak dobrý výkon. Zajímavý byl Michal Holán na postavu iROKa, při castingu prý nikdo nevěděl, jak postava bude vypadat, a tak Michal musel hlas tlačit hodně dolů, ale neznělo to naštěstí zle, jak jsem se zpočátku obával. Poslední koho rád zmíním je Tomáš Borůvka. To jak vystihl znaveného a znuděného a zklamaného Hallidaye, to mi vyrazilo dech, nepřehrával to a byl přesný!

Jako klad hodnotím, že se dabéři neopakují a i malé postavy mají své dabéry. Byl jsem při natáčení postav, které dabovala Anna Suchánková, z pěti postav byla ve filmu slyšitelná jedna jediná a sice mladá oologožka a zbytek zanikl v rušném pozadí. Annu zmiňuji i z toho důvodu, že se mi líbilo jak při natáčení do malé role dávala naprosto vše a za to má pochvalu, škoda, že neměla více prostoru.

Finální mix také proveden dobře, nic nezaniklo v pozadí a za to jsem rád.

Na konec trochu statistiky - dabing se natáčel celkem 40 hodin. Robin Pařík na své roli strávil 11 hodin. Natáčelo se od čtvrtka 22. února do středy 28. února 2018.

VERDIKT: 10/10