Pacific Rim: Povstání - recenze

24.03.2018

Přinášíme naší třetí recenzi. Tentokrát jde o kinodabing ne z Virtualu, ale z dílny studia LS Productions. Jsem rád, že na filmu pracoval stejný tvůrčí tým jako na dílu prvním, který se točil před pěti lety ve stejném studiu.

Filip Švarc jako John Boyega (Jake) - trošku jsem se bál jak na mladém herci ze Star Wars bude znít, ale díky stylizaci Boyegy padl Filip Švarc na tohoto herce jako zadek na hrnec. Jsem rád za toto obsazení, protože na typ tohoto floutka hlasově opravdu sedí a jelikož jsem měl tu čest Filipa při dabování vidět, vím, že do svěřené role dává naprosto vše, přichází i s vlastními nápady a na výsledku je to pak znát.

Filip Švarc při natáčení dabingu ve studiu LS Productions.

Petr Neskusil a Barbora Šedivá jsou víceméně univerzální herci, oba dokaží nasadit různé polohy, díky čemuž mohou daboval mladší herce i herce starší, oba na své postavy padli. Dale se mi líbil Pavel Tesař, který už má vědce (profesor Frink ze Simpsonových) v malíku a svou roli si vyloženě užívá. Nakonec Michal Holán, který daboval hlavního záporáka, ten svou roli odvedl standartně jako vždy, nadšení pro věc z něho slyším ještě teď.

Menší výhradu mám k postavě Jules, kterou nadabovala Anna Marie Šedivková. Přeci jen nedabuje tak často, a při prvních větách mi trošku nad ostatními vyčnívala, asi bych si dovedl představit zkušenější dabérku. Také je škoda, že bylo na více rolích slyšet Ivanu Korolovou a Petra Gelnara, být tam o dva hlasy více, znělo by to lépe, ale dnes jsou i rozpočty na kinodabing velmi našponované.

Co se týče technické kvality naprostá spokojenost. Film hraje a je to podívána pro oči i uši. A proto jsem nadšen z toho, že jsem neměl problém s tím, že by v akčních scénách nebylo někomu rozumět, jako se někdy stává. Naštěstí to při závěrečném mixu ohlédali.

Na konec trochu statistiky - dabing se natáčel celkem 38 hodin. Filip Švarc na své roli strávil 8 hodin. Natáčelo se celý týden od pondělí 5. února do pátku 9. února 2018.

VERDIKT: 9/10