Jurský svět: Zánik říše - recenze

21.06.2018

Dnes přinášíme recenzi na pokráčování dinosauří série - Jurský svět!

Miriam Chytilová jako Bryce Dallas Howard (Claire) byla trefou do černého už v obsazení prvního Jurského světu. Líbí se mi trošku odlišná stylizace dabingu narozdíl od prvního dílu. Což koresponduje s vývojem postavy Claire. Není už to ukňouraná šéfová, ale odvážná aktivistka. Na projevu paní Chytilové, kterou jsem měl možnost vidět při dabování této role v tomto filmu, je to velmi znát.

Miriam Chytilová při dabingu v LS Productions

Martin Sobotka jako Chris Pratt (Owen) - skvělé spojení originálního herce a českého dabéra. Nedovedu si představit, že by to daboval někdo jiný. Na suchý Owenův humor je Martin ta nejlepší možnost a člověk mu sarkastické poznámky prostě musí věřit. A to byl během natáčení Martin indisponován. Přišel o hlas. Naštěstí to není poznat.

Dabing funguje, hlasy se neopakují a ostatní použité hlasy sedí. Líbil se mi Jakub Saic jako hlavní záporák, zněl opravdu jako šmejd a měl jsem několikrát chuť mu dát na budku. Holt to je skvěle nadabované. Rád bych zmínil i matadory Jurských filmů - pány Ladislava Županiče, kdy mi při jeho replice: Vítejte v Jurském světě, šel mráz po zádech. A pak je tu Jaroslav Horák, který zní na Dr. Wu vždy tak mladě a svěže, že by člověk nevěříl že už je to 25 let od prvního filmu. A v každém díle má nejsložitější jazykolamy a zvládá je samozřejmě na výbornou.

Bohužel mě rušil Zdeněk Mahdal, který daboval roli soudce, v jednom díle už daboval dokonce hlavní roli. Přestože tato role se obsazovala velmi narychlo, je škoda, že nesehnali herce věkově lépe sedícího. Menší výtka i u Tomáše Borůvky, který už v minulém díle dělal velkou roli.

Jinak ale samozřejmě skvělá práce.

VERDIKT: 9/10.